لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۰

پلوسی: در برابر ایران، همه گزینه ها باید روی میز باشد


نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان آمريکا، در پارلمان اسرائیل. (عکس:AFP)
نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان آمريکا، در پارلمان اسرائیل. (عکس:AFP)

نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان آمريکا، روز دوشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در اورشليم (بيت المقدس) گفت: حمله نظامی به ایران دستاوردی ندارد ولی تمامی گزينه ها علیه برنامه هسته ای ایران بايد روی ميز باقی بمانند.


خانم پلوسی افزود:«من نمی دانم که حمله نظامی به تاسيسات هسته ای ايران چه فايده ای دارد مگر آنکه موجب تقويت رييس جمهوری ايران و افزايش قيمت نفت شود ولی ما نبايد هيچ گزينه ای را از روی ميز برداريم.»


خانم پلوسی در مورد ادامه غنی سازی اورانیوم توسط ايران و چگونگی برخورد با آن گفت: «تحريم ها بايد واقعا اجرا شوند تا آنها بفهمند که چه هزينه ای بايد برای اين عملکرد مسخره شان بپردازند.»


شورای امنيت سازمان ملل تا کنون سه قطعنامه تحريمی عليه ايران صادر کرده و از اين کشور خواسته است تا روند غنی سازی اورانیوم را متوقف کند ولی تهران از اين دستور سرپيچی کرده است.


آمريکا و اسرائيل، ايران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی را دارد ولی تهران همواره اين اتهامات را رد کرده و برنامه هسته ای خود را «صلح آميز» می داند.


رييس نمايندگان مجلس آمريکا همچنين ايران را تهديدی برای همسايگان آن و جهان خواند ولی ابراز اميدواری کرد که اقدام نظامی عليه ايران لازم نباشد.


نانسی پلوسی، که عضو حزب دمکرات آمريکا است در راس يک هيات پارلمانی متشکل از ۱۳ نفر از نمايندگان هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه برای شرکت در مراسم شصتمين سالگرد ايجاد کشور اسرائيل به اورشليم ( بیت المقدس) سفر کرده است.


وی در اين سفر با شیمون پرز، رییس جمهوری، اهود اولمرت، نخست وزیر و برخی ديگر از رهبران اسرائيل ديدار کرده است.


استانی هویر، رهبر اکثريت مجلس نمايندگان از حزب دمکرات نيز در مصاحبه ای از سخنان خانم پلوسی پشتيبانی کرده و گفت که هيچ گزينه ای از روی ميز برداشته نشده است.


خانم پلوسی همچنين اعلام کرد که حزب دمکرات و جمهوريخواه در مورد دفاع از اسرائيل هيچ اختلافی با يکديگر ندارند.


رييس مجلس نمايندگان در مورد مذاکرات اسرائيل و سوريه گفت چنين مذاکراتی می تواند موجب کاهش نفوذ ايران شود.


اهود اولمرت نيز اعلام کرده که وی خواستار از سرگيری مذاکرات با دمشق است.


XS
SM
MD
LG